ΟΑΣΘ – Δημόσια συγκοινωνία

ΟΑΣΘ – Δημόσια συγκοινωνία

Ο ΟΑΣΘ είναι το βασικό συγκοινωνιακό μέσο του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης της Θεσσαλονίκης, το οποίο μέχρι το 2019 είχε στην ευθύνη του συνολικά τη Μητροπολιτική Περιοχή, δηλαδή και τις περιαστικές γραμμές της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης. Το σύνολο πλέον  των γραμμών εκτός του πολεοδομικού παραχωρήθηκε στα ΚΤΕΛ.

Ανάμεσα στις γραμμές που εκτελούν τα ΚΤΕΛ είναι και οι γραμμές του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη Νο 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη – πέταλο), Νο 58 (Βενιζέλου-Πανόραμα-Διασταύρωση Χορτιάτη), Νο 59 (Τοπικό Πεύκων- Αριστοτέλους), Νο 60 (Τοπικό Πανοράματος), Νο 61 (Τοπικό Χορτιάτη) και Νο 64 (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Φίλυρο). Έχουν δοθεί στα ΚΤΕΛ και το τοπικό Πανοράματος 60 και το τοπικό Χορτιάτη 61.

Συνολικά σε αυτή τη φάση το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ εκτελείται από ιδιώτες που καρπώνονται περίπου 35 εκ. ευρώ το χρόνο!

Το βασικό μέχρι στιγμής Μέσο Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη της Θεσσαλονίκης, τα αστικά λεωφορεία, βρίσκονται σε άθλια κατάσταση!

Ενώ η τιμή του εισιτηρίου έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι αντιστρόφως ανάλογη.

Οι καθυστερήσεις είναι ο κανόνας, τα λεωφορεία είναι μόνιμα υπερπλήρη με τον κόσμο να «παστώνεται σαν σαρδέλες» για να χωρέσει, δε διαθέτουν επαρκή ή και καθόλου κλιματισμό, παρουσιάζουν συχνά βλάβες ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν πιάσει φωτιά, ενώ ήταν εν κινήσει, δημιουργώντας σοβαρά ζητήματα ασφάλειας στους επιβάτες και τους εργαζομένους, που φέρνουν στο μυαλό μας συνθήκες παρόμοιες με εκείνες του τραγικού  εγκλήματος στα Τέμπη.

Στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν καθημερινά κατά μέσο όρο 270 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, όταν θα έπρεπε να κυκλοφορούν τουλάχιστον 370 οχήματα συν και κάποια εφεδρικά. Από τον Οργανισμό λείπουν αυτή τη στιγμή 400 οδηγοί, καθώς 300 περίπου εργαζόμενοι, κάτω από τις δυσμενείς συνθήκες που διαμορφώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, επέλεξαν να φύγουν με μετατάξεις σε άλλους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή να μην εκτελείται περίπου το 60-70% του συγκοινωνιακού έργου και οι αναμονές στις στάσεις σε πολλές γραμμές να ξεπερνούν τα 15-20΄λεπτά τις καθημερινές, ενώ τα Σαββατοκύριακα το πρόβλημα μεγαλώνει και ξεπερνάει ακόμη και τα 30-40 λεπτά ή και περισσότερο.

Η κατάσταση αυτή έχει αιτίες και ονοματεπώνυμο: είναι η λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δηλαδή με σκοπό το κέρδος.

Διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ πέσανε με τα μούτρα στην εφαρμογή του Κανονισμού 1370/2007 της ΕΕ με βασικό κριτήριο την ενίσχυση της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των συγκοινωνιών και την εξυπηρέτηση των κατασκευαστικών ομίλων αλλά και υποψήφιων επενδυτών στις μεταφορές – συγκοινωνίες. Η συνειδητή απαξίωση της αστικής συγκοινωνίας έστρωσε το έδαφος για την έλευση του «σωτήρα ιδιώτη».

Η όποια προσωρινή βελτίωση των δρομολογίων στο Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη με την είσοδο των ΚΤΕΛ συγκρίνεται με την προηγούμενη περίοδο απαξίωσης του ΟΑΣΘ και όχι με τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων που εξακολουθούν να μην καλύπτονται φθηνά και ολοκληρωμένα. Κρύβει ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία βελτίωση αλλά εκτέλεση των πάγιων προγραμματισμένων δρομολογίων του ΟΑΣΘ η οποία όμως τώρα γίνεται με πολλαπλάσιο κόστος επιδότησης των ιδιωτών των ΚΤΕΛ, ενώ όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ θα μπορούσε με μικρότερο κόστος να αναταχθεί ο στόλος του ΟΑΣΘ ,αν δίνονταν χρήματα για ανταλλακτικά λεωφορείων .Αντίστοιχα τραγική είναι η κατάσταση με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του ΜΕΤΡΟ επιδεινώνοντας το επίπεδο ζωής του λαού. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα το διαχειριστεί από την πρώτη ημέρα ιδιωτική εταιρεία μέσω ΣΔΙΤ, συνολικής αξίας 293 εκατ. ευρώ και χρονικής διάρκειας 12 ετών που θα επιδιώξει να βγάλει τεράστια κέρδη μέσω της τιμής τους εισιτηρίου (ή μέσω επιδοτήσεων του κράτους για να κρατηθεί χαμηλή η τιμή του εισιτηρίου). Θυμίζουμε πως είναι ένα έργο που το χρυσοπληρώνει για δεκαετίες ο λαός με σχεδόν πάνω από 1,5 δις ευρώ κατευθυνόμενα σε κατασκευαστικούς ομίλους.

Μόνη διέξοδος σήμερα για ποιοτική και φθηνή αστική συγκοινωνία είναι η πάλη του λαού της Θεσσαλονίκης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα.

Διεκδικούμε:

  • Αστικές συγκοινωνίες στο ύψος των σημερινών αναγκών, πυκνές, φθηνές, με κάλυψη όλων των περιοχών.
  • Να σταματήσει η πορεία ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, να εξοπλιστεί η πόλη με νέα σύγχρονης τεχνολογίας λεωφορεία και να αναβαθμιστεί ο στόλος του ΟΑΣΘ με ευθύνη του κράτους. Να γίνουν προσλήψεις προσωπικού με διασφαλισμένα δικαιώματα.
  • Επιτάχυνση του έργου του Μετρό και της επέκτασης προς τα ανατολικά αλλά και προς περιοχές του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη. Λέμε όχι στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ μέσω ΣΔΙΤ. Συνολικός σχεδιασμός και ανάπτυξη όλων των δυνατών μορφών ΜΜΜ με στόχο τις λαϊκές ανάγκες και όχι το κέρδος.

Ενημερωθείτε

Οδυσσέας Μαάιτα

Υποψήφιος Δήμαρχος

2024 © Λαϊκή Συσπείρωση Πυλαίας-Χορτιάτη