Για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία
Παλεύουμε για τη μόρφωση των παιδιών μας, για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία
Παλεύουμε για ένα σχολείο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας!
Δεν μένουμε απαθείς, διεκδικούμε
- Αύξηση της χρηματοδότησης στο ύψος που απαιτείται , ώστε να καλύπτονται από το κράτος οι ανάγκες των σχολείων, για να μη βάζουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ από την τσέπη τους για τη λειτουργία τους.
- Διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών για να μη χάνεται ούτε μία ώρα μαθήματος.
- Πρόσληψη προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών σε επισκευές και συντηρήσεις εντός των σχολικών κτιρίων αλλά και στον αύλειο χώρο, στην καθαριότητα και τη φύλαξη, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
- Κατασκευή νέων σχολικών μονάδων, ώστε τα παιδιά μας να μη συνωστίζονται σε σχολεία που δεν τους χωράνε, να μην αναγκάζονται να κάνουν χιλιόμετρα για να σπουδάσουν. Ιδιαίτερα στην περιοχή της Πυλαίας να προχωρήσει άμεσα η ανέγερση ενός νέου Δημοτικού Σχολείου,του 4ου Δημοτικού Σχολείου αλλά και του 3ου Γυμνασίου και 3ου Λυκείου.
- Κατασκευή εργαστηρίων, γυμναστηρίων , αιθουσών πολλαπλής χρήσης σε όλα τα σχολεία.
- Αντισεισμική και αντιπυρική θωράκιση όλων των σχολικών κτιρίων. Έκδοση οικοδομικών αδειών.
- Εξασφάλιση της μεταφοράς όλων των μαθητών του Δήμου από και προς το σχολείο με ευθύνη του κράτους.
- Εξασφάλιση ενός δωρεάν γεύματος σε όλα τα παιδιά στο σχολείο.
Εδώ και χρόνια, μια σειρά αρμοδιότητες και ευθύνες της κυβέρνησης που αφορούν την Εκπαίδευση (χρηματοδότηση, σχολική στέγη, συντηρήσεις και επισκευές κτιρίων, φύλαξη, καθαριότητα κ.ά.), έχουν μετατεθεί στους Δήμους.
Αυτή η εξέλιξη, όχι μόνο δεν αναβάθμισε τα Σχολεία, αλλά τα οδήγησε στην αντίθετη κατεύθυνση, στην υποβάθμιση, την κατηγοριοποίηση, την παραπέρα εμπορευματοποίηση. Και αυτό διότι η μετάθεση αρμοδιοτήτων δε συνοδεύτηκε και από πίστωση αντίστοιχων κονδυλίων. Αυτό το μοντέλο, που εφαρμόζεται σε όλα τα κράτη της ΕΕ, έχει την υπογραφή τόσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Γι’ αυτό και οι Δήμαρχοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι ,που στηρίζονται από αυτά τα κόμματα, δε «βγάζουν άχνα», δε διεκδικούν το παραμικρό και αποδέχονται αυτήν την κατάσταση.
Κριτήριο στις επιλογές τους δεν αποτελούν οι ανάγκες των παιδιών μας, αλλά η «δημοσιονομική σταθερότητα», η μείωση του «κόστους», η εμπορευματοποίηση της παιδείας.
Η κατάσταση στον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη δε διαφέρει από τους υπόλοιπους Δήμους:
- Στα σχολεία της χώρας η προηγούμενη σχολική χρονιά τελείωσε με κενά σε εκπαιδευτικούς και η νέα ξεκινά επίσης με δεκάδες κενά. Πάνω από το 30% των εκπαιδευτικών είναι συμβασιούχοι – αναπληρωτές και προσλαμβάνονται πολύ αργότερα από την έναρξη των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να χάνονται δεκάδες και εκατοντάδες ώρες μαθημάτων.
- Η μειωμένη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών οδηγεί τα σχολεία να στενάζουν ακόμα και για τις βασικές ανάγκες για τη λειτουργία τους και τους γονείς να βάζουν το χέρι στην τσέπη για λειτουργικές και άλλες ανάγκες. Η μείωση των δαπανών για την παιδεία κατά 1,8 δις ευρώ τα τελευταία 11 χρόνια, την ίδια στιγμή που οι γονείς δίνουν 1,2 δις ευρώ για την ιδιωτική εκπαίδευση, αποκαλύπτει την πραγματικότητα.
- Ως αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης και της αντιμετώπισης της παιδείας ως «κόστους», έχουμε ελλιπές προσωπικό στην καθαριότητα, τη φύλαξη, τους σχολικούς τροχονόμους που εργάζονται με χαμηλούς μισθούς και χωρίς δικαιώματα.
- Το κτιριακό αποτελεί τεράστιο πρόβλημα, ιδιαίτερα στην περιοχή της Πυλαίας. Στα περισσότερα σχολεία ο αριθμός των μαθητών είναι πολύ μεγαλύτερος από τον αριθμό των μαθητών για τον οποίο χτίστηκαν. Τα παιδιά μας κάνουν μάθημα σε 27άρια και 28άρια τμήματα. Κτήρια όπως αυτό του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας είναι ακατάλληλα για σχολείο. Εργαστήρια, γραφεία καθηγητών χρησιμοποιούνται για αίθουσες διδασκαλίας. ΚΙΒΟS καλύπτουν τις αυλές των σχολείων μας. Το 30% των σχολικών κτιρίων είναι 50ετίας, ενώ στο 70% έχει φτάσει η περικοπή των κονδυλίων για τη σχολική στέγη. Λιγότερο από το 10% των Δημοτικών και το 25% των Γυμνασίων – Λυκείων έχουν γυμναστήριο, εργαστήρια, βιβλιοθήκη και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.
Μπροστά σ’ αυτήν την κατάσταση, η Διοίκηση Καϊτετζίδη, μαζί με πολλούς πρόθυμους και από τις άλλες δημοτικές παρατάξεις, προσπάθησε να κρύψει τα σοβαρότατα προβλήματα των σχολείων «κάτω από το χαλί», να ωραιοποιήσει την κατάσταση.
- Ως απάντηση στα σοβαρά προβλήματα της σχολικής στέγης, διαφήμιζε (από τις προηγούμενες εκλογές ακόμα, από το 2018) τα τρία σχολεία, τα οποία έχουν εγκριθεί να γίνουν στο Δήμο μας μέσω ΣΔΙΤ, παρότι μέχρι σήμερα, τέσσερα και παραπάνω χρόνια, δεν έχει μπει ούτε ένα τούβλο! Για τα υπόλοιπα προβλήματα ούτε λέξη.
- Ταυτόχρονα προχωρά σε αποχαρακτηρισμούς οικοπέδων που ήταν χαρακτηρισμένα για χώρους σχολείων.
- Δεν κάνει καμία κουβέντα για τις γενικότερες εξελίξεις στην παιδεία, ενώ λειτουργεί πυροσβεστικά ,όταν οι γονείς διεκδικούν ένα καλύτερο σχολείο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η στάση της δημοτικής αρχής με την πτώση της οροφής στο 4ο Δημοτικό Σχολείο, η οποία μπροστά στις κινητοποιήσεις των γονιών προχώρησε σε αγορά οικοπέδου για να χτίσει σχολείο ,ενώ ,μόλις τελείωσαν οι κινητοποιήσεις, οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι έλεγαν ότι το σχολείο δεν πρόκειται να χτιστεί!
- Δεν έχει διεκδικήσει το παραμικρό σε αύξηση της χρηματοδότησης, αντίθετα επέβαλε από το 2012 ειδικό τέλος, 0.21λεπτά ανά τετραγωνικό μέτρο τον χρόνο, σε όλα τα σπίτια του δήμου.
- Δεν κάνει λόγω για προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού για τα σχολεία, προσωπικού στις υπηρεσίες του Δήμου, για να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων σε επισκευές, συντηρήσεις κτλ.
- Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Ιούλιος 2023) για τη σχολική χρονιά 2023-2024 θα προσληφθούν μόλις 55 καθαρίστριες με ωράριο 6.5 ώρες τη μέρα και 46 με ωράριο 3 ώρες τη μέρα, τη στιγμή που τα σχολεία στον Δήμο μας είναι 62. Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία μας, με εκατοντάδες παιδιά, θα έχουν με το ζόρι μία καθαρίστρια κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.
Η σημερινή διοίκηση όπως και η παράταξη του κ. Τσογκαρλίδη αλλά και του κ. Νυφούδη ταυτίζονται στα κρίσιμα μέτωπα της παιδείας: Στην κατηγοριοποίηση και την αυτονομία των σχολείων. Στη λογική των νέων προγραμμάτων σπουδών, των εφήμερων δεξιοτήτων, της στείρας πληροφορίας και της ημιμάθειας, του Λυκείου – εξεταστική αρένα. Στην υποχρηματοδότηση των σχολείων και στην καθιέρωση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στους εκπαιδευτικούς, στο υπόλοιπο προσωπικό των σχολείων και των υπηρεσιών του Δήμου. Στην υποβάθμιση της σχολικής στέγης και την εμπορευματοποίησή της. Στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων. Τα κόμματα που τους στηρίζουν τα έχουν ψηφίσει και υλοποιήσει όλα τα χρόνια που μας πέρασαν!
Αυτή η κατάσταση δεν αξίζει στα παιδιά μας.
- Δε συμβιβαζόμαστε με τη σημερινή κατάσταση της παιδείας με τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, με τα 27άρια και 28άρια τμήματα, τις συγχωνεύσεις τμημάτων και την κατάργηση τμημάτων προσανατολισμού, με τα ακατάλληλα κτήρια, την πτώση σοβάδων και οροφών, τις υπόγειες αίθουσες, τα νηπιαγωγεία σε KIBOS .
- Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση της παιδείας που οδηγεί στην ένταση των μαθησιακών δυσκολιών και των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων, στην αύξηση της δυσκολίας κατανόησης απλών εννοιών και της γλωσσικής φτώχειας, στον ανορθολογισμό. Λέμε όχι σε ένα σχολείο στο οποίο τα παιδιά μας δεν είναι χαρούμενα.
Η ζωή και τα όνειρα των παιδιών μας δεν μπορούν να χωρέσουν στα σχέδιά τους.
Στις εκλογές στις 8 Οκτωβρίου, δυναμώνουμε τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Μαζί με τον λαό στους αγώνες, για τις ανάγκες των πολλών και όχι για τα κέρδη των λίγων. Με την ψήφο μας εκλέγουμε περισσότερους δημοτικούς συμβούλους από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», διεκδικούμε το σχολείο που τα παιδιά μας έχουν σήμερα ανάγκη.